[Ac] UPS ze złączem USB i demon apcupsd.

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Wto, 4 Sty 2005, 13:51:01 CET

On Tue, 04 January 2005 09:16:37 +0100, Lukasz B wrote:

> mam dokladnie to samo:
> Bus 004 Device 002: ID 051d:0002 American Power Conversion Back-UPS Pro 500

> poniewaz nie moglem znalezc odpowiedniego pliku uzadzenia,
> zrobilem
> mount none -t devfs /mnt/dev

Jezu, Jezu jesteś moim Bogiem!

> skopiowalem znaleziony plik hiddev0 do /dev/ i mam
> /dev/usb/hid/hiddev0 ???180, 0

U mnie również 'crw-r--r--  1 root root 180, 0 1970-01-01 01:00 hiddev0'
(nie wykumałem tego zera - wcześniej próbowałem tylko od 96 do 111)
i to jest chyba nareszcie ten właściwy plik; tzn. demon się uruchamia,
jest '/var/lib/apcupsd/apcupsd.status' z *sensowną zawartością*,
działa apctest itede itepe... Wygląda na to, że jest OK. *Dzięki!*

> oczywiscie do tego modul usbhid (hotplug chyba sam laduje).

Akurat nie używam hotpluga, więc chyba sobie wyedytuję '/etc/modules'.

PS: He, he, a ja już zdążyłem wypłakać się w APC Poland i obiecali,
    że mi przyślą kabel szeregowy... :-) To nic, będzie jako zapas.

--
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl                            Maszyny powinny pracować.