Dostęp do scp bez możliwości logowania

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Czw, 6 Sty 2005, 11:20:42 CET

On Thu, 6 Jan 2005, Jacek Konieczny wrote:
> Ja nie ufałbym jednak żadnemu z tych rozwiązań. SSH powstał do
> udostępniania shella i został skonstruowany przede wszystkim z myślą o
> tym. Próba ominięcia głównej funkcjonalności może być skomplikowanym
> zadaniem. A scp i tak jest strasznie ograniczony (już rsync/ssh dużo
> lepszy, bo poprawnie atrybuty i linki kopiuje).

Może ci się nie podobać, niemniej klientom często trzeba zapewnić
możliwości ograniczonego dostępu do serwera, bez dawania pełnego shella.
Owszem, zabezpieczenie, żeby człowiek nie uzyskał więcej niż chcemy jest
może problematyczne, niemniej - lepiej to niż dawanie wszystkim normalnego
shella...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost