[Ac] courier-imap + mysql

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Wto, 11 Sty 2005, 16:57:33 CET

Czesc

Walcze i walcze i zwalczyc nie moge. Konfiguracja: courier (imap/pop3),
mysql (wszystko z Ac). Bazka:

	CREATE TABLE users (
		blabla		blablabla,
		blablablalbla	blablafoobar,
		address		VARCHAR(ilestam) itakdalej,
		passwd		CHAR(ilestam) bozaszyfrowane,
		uid		SMALLINT(ilestam),
		gid		SMALLINT(ilestam),
		home		VARCHAR(ilestam),
		maildir		VARCHAR(ilestam),
		blahblah	barbarfoo
	);

Konfig couriera (authmysqlrc):

	MYSQL_SERVER            localhost
	MYSQL_USERNAME          jakisuserdlacouriera
	MYSQL_PASSWORD          jakieshaslodlacouriera
	MYSQL_DATABASE          bazka
	MYSQL_USER_TABLE        users
	MYSQL_CRYPT_PWFIELD     passwd
	DEFAULT_DOMAIN          jakas.domenka.tld
	MYSQL_UID_FIELD         uid
	MYSQL_GID_FIELD         gid
	MYSQL_LOGIN_FIELD       address
	MYSQL_HOME_FIELD        home
	MYSQL_MAILDIR_FIELD     maildir

Przykladowe dane:

	luser w jakas.domenka.tld
	hLcnX8FI4/PZQ		<- (to jest 'test' cryptem, prawidlowy)
	5000
	5000
	/jakas/sciezka/ktora/istnieje
	jakas/sciezka/ktora/tez/istnieje/

Teraz, przy probie logowania do POP3/IMAP courier wysyla prawidlowe
zapytanie do bazy MySQL (sprawdzone w logach MySQL), ktora zwraca rekord
(sprawdzone klientem MySQL na podstawie zapytania z logow). Courier
jednakze odmawia dostepu placzac w logach: "supplied password does not
match encrypted password". Czyzby nie potrafil sobie poradzic ze zwyklym
cryptem? Co dziwniejsze, wzesniej udalo mi sie odpalic (tak, dzialal!),
jednakze zmienilem strukture bazy danych i przestalo. Z punktu widzenia
Couriera zmienily sie tylko nazwy pol przechowujacych login i haslo.
Reszta konfiguracji nie byla modyfikowana. Poprzednie hasla tez byly
kodowane MySQL'owym ENCRYPT(). Nie wiem szczerze mowiac o co mu teraz
chodzi. Macie moze jakies pomysly, albo widzicie gdzies tutaj jakis blad?

Dzieki i pozdrawiam
Beorn