Problem z dyskami

Krystian T tomczyk w op.onet.pl
Czw, 13 Sty 2005, 20:58:37 CET

Dnia 13-01-2005, czw o godzinie 20:01 +0100, mailinggrup w o2.pl
napisał(a):
> Witam
>
> Mam problem. Otóż instalując linuxa moje dyski są widoczne jako
> /dev/hde i /dev/hdf, a nie jak to powinno być /dev/hda i /dev/hdb.
> Jest tak mimo to, że są podłączone do pierwszego kontrolera IDE. Wie
> ktoś czym jest to spowodowane i jak spowodować by było widoczne jak
> normalne /dev/hda i /dev/hdb?

Ja miałe coś podobnego na abit bp6, ale tam było więcej kontrolerów.
Instalator i zainstalowane pld widziało dyski we właściwej kolejności,
ale liveCD już miał odwrotnie. Tu na liście dowiedziałem się (ZTCP), że
kolejność ładowania modułów ma znaczenie.

A generalnie to jakbyś podał co to za sprzęt i... to było by łatwiej.
Krystian T

        "errare humanum est..."