Fat na sambie i prawa dostępu

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 15 Sty 2005, 00:21:26 CET

Dnia piątek, 14 stycznia 2005 23:40, Zaren napisał:
> Problem polega na tym że gdy montuje dysk fat32 to nie mam możliwości
> zapisu na nim... montuje z określeniem systemu plików -t vfat.
> Właścicielem jest root.root i gdy jako root zmieniam prawa dostępu do
> katalogu w którym jest zamontowany dysk lub do katalogów na zamontowanym
> dysku np. na 777 to niestety zostaje 744 którego nie da się zmienić...
> Gdy dysk formatuje na ext2 i montuje to nie ma takich problemów.
> W innych linuxach nie miałem takich problemów...

Zamontuj a parametrem umask=000 (jeśli z palca montujesz to -o umask=000,
jeśli z fstab-a to dopisz to w opcjach po defaults). Ale to średnio dobry
pomysł, żeby ftp mieć na vfacie, bo nie masz tam żadnej kontroli praw
dostepu.
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\