RE: ntfs na sambie i prawa dostępu w PLD 2.0

Zaren zaren w autograf.pl
Sob, 15 Sty 2005, 19:53:05 CET

> Zapis danych na partycji ntfs jest "experimental" i robisz to na własną
> odpowiedzialność. Nie wiem nawet, czy w kernelu PLD jest wkompilowana
> obsługa zapisu. Podejrzewam, że nie. Czyli pozostaje vfat.

> Sprawdź, czy na pewno podmontował ci dysk rw. Bo podejrzewam, że tylko ro
> -
> co by tłumaczyło, dlaczego nie możesz nic zapisać.
> A co do vfata - będzie działać, ale bez ochrony praw dostępu. Ja tak mam
> zrobione w domu.

Na vfatcie działa tylko niestety nie mogę zmienić właściciela i albo wszyscy
albo nikt nie ma prawa zapisu a idea jest taka, że chce zrobić tak aby mieć
dysk podmonatowany na partycji windowsowej i mieć możliwość zapisu jako
użytkownik a zablokować go wszystkim innym.
A dokładniej to dysk jest używany jako zasób samby i ftp no i chce zrobić
tak że tylko ja mam możliwość zapisu poprzez sambę (nie koniecznie musi być
poprzez ftp), a pozostali użytkownicy czy to poprzez sambę czy ftp tylko do
odczytu.
Próbowałem jeszcze raz montować z prawami rw i maską 000 i dalej to samo
brak możliwości zapisu dla wszystkich.

W sumie to jest tak jak pisałeś... czyli lepiej nie używać ntfs bo może to
doprowadzić do utraty danych lub jest tylko w fazie testowej i może nie
działać... ale może ktoś rozwiązał już ten problem... i mógłby mi coś
podpowiedzieć.

Pozdrawiam
Zaren