RE: ntfs na sambie i prawa dostępu w PLD 2.0

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Sob, 15 Sty 2005, 22:56:32 CET

Witam!

On Sat, 15 Jan 2005, Zaren wrote:

> W sumie to jest tak jak pisałeś... czyli lepiej nie używać ntfs bo może to
> doprowadzić do utraty danych lub jest tylko w fazie testowej i może nie
> działać... ale może ktoś rozwiązał już ten problem... i mógłby mi coś
> podpowiedzieć.

Ogólnie do NTFSa są obecnie 2 zupełnie niezależne drivery. W serii kernela
<=2.5.ilestam (w praktyce <=2.4.x jak mowa o stabilnych) jest domyślnie
stary driver który ponoć może naprawdę poważnych szkód narobić (mowa
oczywiście o trybie rw), w serii 2.6 domyślnie jest nowy driver, który nie
powinien raczej za wiele zepsuć (choć nadal jest experimental, więc
zawsze może) ale ma bardzo ograniczone możliwości (ZTCW można tylko
nadpisywać istniejące pliki i to nie wszystkie - chyba że coś się
zmieniło ostatnio). Jak ktos bardzo chce jest też "stara" wersja do 2.6.x
... ale z nią mogą być spore jaja.
Poza tym ponoć jest coś co stosuje windziane drivery...jak to działa i czy
działa pojęcia nie mam.

Jan Meizner
jm w pld-linux.org