Dyskietka startowa

Nie, 16 Sty 2005, 15:53:20 CET

Marcin napisał(a):

>Witam!!!
>
>Mam problem, otóż chciałbym utworzyć dyskietkę startową na której znajdowałoby
>się LILO (nie chcę by było w mbr dysku twardego oraz na początku którejś
>partycji), jednak nie mam pojęcia jak je tam wgrać. Bardzo proszę o pomoc, a
>przy okazji chciałbym się upewnić czy do tworzenia zwykłej dyskietki
>startowej służy w PLD polecenie mkbootdisk.
>
>Pozdrawiam MegaBajt

Pewnie tak, ale kernel 2.6 wraz z initrd raczej am się nie zmieści.
Proponuję przekopiować gdzieś lilo.conf.
cp lilo -C /etc/lilo.conf lilo_fd.conf
ustawić tak:
default=pld
# Wait 5 seconds for booting
timeout=50
# Default bootpartition
boot=/dev/fd0
prompt
read-only
# Linux image
image=/boot/vmlinuz
        root=/dev/hda1
        label=pld
        initrd=/boot/initrd
        append="apm=off"
# EOF

i wtedy: lilo -C lilo_fd.conf
Będziesz miał na dyskietce sam bootsector bez kernela i initrd.
--
WK