Problem z Postfixem

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Nie, 16 Sty 2005, 22:59:44 CET

On Sun, Jan 16, 2005 at 12:33:37PM +0100, Dariusz PAWLAK wrote:
> Witam!
>
> Mam nastepujacu problem z Postfixem: przy probie wyslania poczty na
> niektore serwery otrzymuje w logach komunikat:
>
> Helo command rejected: need fully-qualified hostname
>
> i poczta nie przechodzi.
> Co mam ustawic, aby usunac ten problem?

$myhostname na w pełni kwalifikowaną i istniejącą w DNS nazwę (nie musi
być zgodna z revDNS maszyny).

> myhostname = HOST
> myhostname = HOST.DOMENA.COM

$ host HOST.DOMENA.COM
Host HOST.DOMENA.COM not found: 3(NXDOMAIN)

To musi działać. I nie tylko na twoim serwerze, ale na serwerach które
pocztę odbierają. A więc domena musi być poprawnie skonfigurowana.

Pozdrowienia,
	Jacek