amd64 i jak spreparowac initrd ?

Wto, 18 Sty 2005, 00:01:31 CET

Osóbka znana jako Killah, wystukała:
> Witam.
> Czy możesz mi wytłumaczyć jak mam dorzucić obsługę do xfs'a ?
> Tzn jak ręcznie spreparować initrd. Bo nie mam bladego pojecia jak to
> zrobic.
> Jakby mi sie to udaslo, to potem juz chroot /mnt/dest lilo mogę wykonać.

dokopiować, a potem ręcznie stworzyć initrd...

Rozpakowujesz initrd-costam.gz:
# gzip -d initrd-costam.gz
rozpakowany initrd-costam montujesz jako loop:
# mount -oloop initrd-costam initrd-src
Katalog initrd-src zawiera zawartość "starego" initrd ;)
Teraz zrobimy swoje initrd:
# cp -aR initrd-src initrd-moje
cp: czytanie `initrd-src/bin/sh': Błąd wejścia/wyjścia
Pomimo tego błedu skopiowało mi OK ;) Ale sprawdź uprawnienia/atrybuty i
popraw na takie jak w osyginale.
Teraz możesz:
- poprawić plik initrd-moje/linuxrc - dopisać "insmod moduł"
- dokopiować moduł do initrd-moje/modules/
- popsuć coś innego ;)

I teraz generujemy nowe initrd:
# genromfs -d initrd-moje -f initrd-nowy
Pakujemy nowe initrd:
# gzip -9 initrd-nowy

To co powstało: initrd-nowy.gz kopiujemy do /boot i aktualizujemy wpisy w
lilo.conf. Po tym pozostaje wydanie magicznego zaklęcia:
# lilo

THE END ;)

pozdrawiam
Na pytanie *Która godzina?* chciałem zainstalować rdate... (/me 18.05.2004)