problem iptables

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Śro, 19 Sty 2005, 12:01:43 CET

On Wed, Jan 19, 2005 at 11:58:23AM +0100, Patrycjusz Fudała wrote:
> Witam !
>
> Mam drobny problem z iptables a konkretnie dodaję regułe:
>
> iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -d x.x.x.x -j DNAT
> --to-destination 192.168.0.2
>
> czy by wystawiony do internetu adres x.x.x.x był widoczny w necie muszę
> utworzyć na karcie eth0 alias z adresem x.x.x.x -
> eth0:0 x.x.x.x? Bo jeśli nie dodam aliasa to z internetu nie widać tego
> adresu.

lepiej wpis w /etc/sysconfig/intrefaces/ifcfg-eth0
typu IPADDR1=1.2.3.4/29
(ipek/prefix)

Wtedy rc-scripts przy włanczanoiu interfejsów dodadzą drugi adres.
To co napisałeś było kiedyś gdy ifconfig był narzędziem "podstawowym",
teraz jest "ip" z pakietu iproute.

abram
--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba