postfix i iptables

Cezary Krzyżanowski dhubleizh w o2.pl
Czw, 20 Sty 2005, 23:00:23 CET

Patrycjusz Fudała wrote:
> Mam problelm tego typu:
> W DMZ stoi sobie serwerek poczty na POSTFIX  z adresem y.y..y.y jest on
> wystawiany na zerwnątrz poprzez mapowanie adresu PREROUTING na adres
> x.x.x.x  w momencie skanowania portów na adresie x.x.x.x nmap nie
> wykrywa żadnego otwartego portu.
> Efektem tego jest brak możliwości pobierania i wysyłania poczty z
> internetu. Dodam że nie ma problemów z obsługą poczty z sieci lokalnej.
> co może być tego przyczyną.

No tak pi razy oko, jak na to patrzę, to rozumiem, że masz dwie maszyny
- Y - na której stoi posfix i X, który jest głownym routerem? No z tego
co ja widzę, to musisz wyforwardować odpowiednie porty, z których
korzysta postfix, tak, by wskazywały kompa Y. Porty zależą od usług,
które chcesz udostępniać - IMAP, czy POP3, czy szyfrowane IMAPS i POP3S,
czy co tam lubisz :D. No i dodatkowo sprawdź, czy masz MS w DNSie
ustawione do siebie.

Pozdrawiam
Cz w rny