Nagrywanie dzwieku - problemy z mic

Radosław Kintzi rakin w pop.e-wro.pl
Pią, 21 Sty 2005, 14:54:28 CET

Walczę z tym już jakiś czas i nie wiem, co o tym myśleć. Sprawa wygląda tak:

- w alsamixer mam pozycję dotyczącą mikrofonu (Mic) - suwak oraz
checkboxy: mute i rec
- mam też pozycje Capture - dwa suwaki i dwa checkboxy: lock i rec.

Zauważyłem, że przy nagrywaniu z mikrofonu (za pomocą arecord lub
wavrec) muszę mieć włączony rec przy Caputre, natomiast ustawienia Mic
nie mają wpływu na nagrywanie z mikrofonu. Wydaje mi się, że nie powinno
to tak działać - ściślej, że nie działa mi nagrywanie z mikrofonu, choć
sam mikrofon jak najbardziej. Dodam jeszcze, ze działa Mic boost, Mic.
mute. Tylko przełącznik Mic. rec. nie działa (a co za tym idzie nie mogę
przetestować suwaka głośności).

# pcidev snd
11063059 snd-via82xx VIA Technologies, Inc.|VT8233/A/8235/8237 AC97
Audio Controller

# cat /etc/modprobe.conf | grep snd
#options snd  device_mode=0666
#alias snd-card-0 snd-via82xx
#alias sound-slot-0 snd-via82xx
options snd major=116 cards_limit=1 device_mode=0660
options snd-via82xx
alias char-major-116-* snd
alias snd-card-0 snd-via82xx
alias sound-slot-0 snd-via82xx
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss

# rpm -q udev
udev-050-1

# ls /dev/snd
controlC0  pcmC0D0c  pcmC0D0p  pcmC0D1c  pcmC0D1p  seq  timer

# ls /dev/sound/
adsp  audio  dsp  mixer  sequencer  sequencer2

Co może być przyczyną takiego zachowania?

Jeszcze jedno. Kiedyś ktoś gdzieś powiedział, że udev sam nie robi
wpisów snd/*  i że obejście jest takie, by dodać do
/etc/rc.d/init.d/alsasound wywołanie skryptu snddevices z
alsa-driver.spec. Tak też robiłem i działało. Ostanie uaktualnie Alsy
podmieniło mi skrypt init, co spowodowało że snddevices nie jest
uruchamiany. Problemów z dzwiękiem nie mam, więc wnioskuję, że w
udev-050 błąd został poprawiony. Mam rację?

Radek

--
Radosław Kintzi (radek/at/rakin.eu.org)