Problemy z Segmentation fault

Nb-r-dr nbrdr w joint.eu.org
Pią, 21 Sty 2005, 15:32:42 CET

Maciej Paszta wrote:

>... hmm wiesz co kiedys mialem podobny problem. Nic co wymagalo Qt, albo
>OpenGL (jak pozniej doszedlem) w ogole sie nie odpalalo z sigsegvem. Okazalo
>sie, ze upgrade'owalem sterowniki nvidii, ktore mialy zwalona obsluge OpenGL.
>Jako, ze Qt z tego korzysta to aplikacje pod niego padaly. mplayer tez w
>sumie wymaga GL'a wiec moze to byc to. Sproboj odpalic xterma i wpisac
>glxgears, jak dostaniesz sigsegva - to prawdopodobnie maz rozwiazanie.

Tak jak podejrzewałeś, glxgears powoduje 'Segmentation fault'. Jednak
myślę, że to coś innego. Nie korzystam ze sterowników nvidii, bo miałem
z nimi problemy, tylko używam starego nv, który zdaje się nie obsługuje
glx. Obecnie uruchomienie X'ów na sterownikach nvidii powoduje freeze
systemu.

Mplayera podałem jako przykład.. 'Segmentation fault' powoduje również
xmms, który wydaje mi się, że nie korzysta ani z Qt, ani z GL'a.

Jeżeli chodzi o sterowniki, to podczas upgrade'u napewno ich nie
ruszałem, tak samo jak X'ów. Problemy zaczęły się zaraz po aktualizacji
paru rzeczy, (streszczenie z .poldek_history) m. in: libselinux,
losetup, geninitrd, file oraz glibc-*

Dlatego podejrzewam glibc. Ostatecznie chciałem spróbować zainstalować
glibc z innej dystrybucji, ale nie jestem przekonany, czy jest to dobry
pomysł. Już kiedyś beztrosko próbowałem przeinstalować glibc, kiedy
jeszcze nie bardzo wiedziałem do czego służy i okoliczności były mniej
stresujące. Spędziłem wtedy dodatkowe parę godzin na reinstalacji systemu.

Jakby ktoś miał jakieś pomysły, to chętnie wypróbuję.. :-)

Michał Krzywonos