[Ac] rhythmbox-0.8.8-1 - ogonki w tagach w plikach mp3

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pią, 21 Sty 2005, 23:38:45 CET

Dariusz Laskowski wrote:

> Ej, no bez jaj, reszta świata jakoś sobie radzi... 8-)
>
> Jak w takim razie radzą sobie wszystkie inne aplikacje?
> Wyświetlają tagi tak jak są zakodowane - jak iso-8859-1 to iso-8859-1,
> jak jest iso-8859-2 to wyświetlają iso-8859-2. Nie radzą sobie z tych,
> które znam _tylko_ gstreamer i rhythmbox. Dla porównania zainstalowałem
> mpg321 i madplay, bo one korzystają z tych samych bibliotek co plugin
> gstreamer-mad i... oba wyświetlają ogonki OK! Natomiast to co wyświetla
> gstreamer i rhythmbox wygląda dokładnie tak jak znaki z zakresu iso-8859-2
> [...]

Reszta świata prawdopodobnie zgaduje po LOCALE albo po jeszcze czymś
innym (trzeba by w kodzie sprawdzić)

gstreamer (a co za tym idzie rhythmbox) są do szpiku UTF-8 aware (bo
GTK+2 jest do szpiku UTF-8 aware) i średnio dobrze z tego powodu
współpracuje z legacy encoding.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa