recepta? ;) Re: Putty + klucze + ssh2 = problemy

Dariusz Krzempek darek.k.fm w interia.pl
Pon, 24 Sty 2005, 13:38:27 CET

Cześć,

Pomyślałem że skoro dostałem taki list i odpowiedziałem na niego to podeślę
też tutaj. Ktoś prócz tej jednej osoby jeszcze może być zainteresowany
tematem a ja kłopot pisania tego samego kilka razy mam z głowy ;)

Dnia 23.01.05, napisałeś:

> mozesz mi napisac jak laczyc sie przy uzyciu kluczy? nie bardzo to umiem
> z gory dzieki

> marcin

ugh! to dużo pisania... :/
No ale spróbuję to jakoś streścić.

1. generujesz parę kluczy np. przy pomocy programu Puttygen
2. przenosisz klucz do katalogu .ssh/ na konto użytkownika z którym chcesz się łączyć.
3. w katalogu .ssh/ konta gdzie leży klucz zmień nazwę wygenerowanego klucza
na authorized_keys i nadaj mu właściciela konta.
4. wyedytuj plik i w pierwszej linii klucza w odstępie jednego znaku od
ciągu znaków klucza dopisz ssh-rsa dla klucza RSA lub ssh-dss dla klucza
DSA.
5. zlikwiduj łamanie końca linii klucza robiąc z tego jeden ciąg znaków
6. zapisz
7. w putty ustaw klucz, wersję protokołu itp.
8. koniec - zadziała na 99% :)
9. 1% to Twój błąd świadomy bądź nie ;)

10. możliwe że o czymś zapomniałem.

Dariusz Krzempek