[Ac] Schrzaniony cyrus-sasl-mysql?

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Wto, 25 Sty 2005, 14:40:52 CET

Jacek Konieczny napisał(a):
> Hasła w formacie '$1$......$', a więc w postaci skrótu MD5 _nie_mogą_
> być używane z bezpieczną autoryzacją SASL. One będą działać _tylko_
> z uwierzytelnianiem plain-text. Inaczej się po prostu nie da, nie jest
> to żadne ograniczenie konkretnej implementacji SASL.
Nie chce ani Cram-MD5, ani Digest-MD5, tylko LOGIN lub PLAIN (userzy
biegaja po SSLu, a polityka firmy nie zezwala na przechowywanie hasel).

> Jednak, jeśli chcesz się ograniczyć do autoryzacji PLAIN, ale po SASL to
> powinno to działać.
Teraz wyglada to tak:

Funkcja: 	ENCRYPT('test')
Wynik: 		h3H4SoURz0sc6
SASL: 		nie dziala
IMAP/POP3: 	dziala

Funkcja:	ENCRYPT('test') + poprawki
Wynik:		$1$h3H4SoURz0sc6$
SASL:		dziala
IMAP/POP3:	nie dziala

Funkcja:	ENCRYPT('test', '$1$heoSjFhe$')
Wynik:		$1$heoSjFhe$ryL4xzOKvpwngXbijfEcS0
SASL:		nie dziala
IMAP/POP3:	dziala

Uzywasz u siebie hasel plain tekstem czy skroty?

Pozdrawiam
Beorn