POSTFIX+SASL2+OPENWEBMAIL

Jacek Rzęsista jasio w jcentrum.net
Nie, 30 Sty 2005, 14:52:32 CET

Dnia niedziela, 30 stycznia 2005 13:25, kuba staskiewicz napisał:
[CIACH]
> Po dluzszym czasie kombinowania i testowania roznych rozwiazan
> postawilem na: Postfix + courier-imap + courier-imap-pop3 +
> sasl2 + postfixadmin. Courier, poniewaz polubilem qmailowe
> maildiry i uwazam za duzo lepsze od mailboxow, a wlasnie na
> maildirach dziala courier. Wszystkie wymienione serwery
> dzialaja z baza stworzona przez postfixadmina (www.postfixadmin.org).
Działa to super :)

> Na razie nie udalo mi sie jeszcze zmusic sasl2 do wspolpracy
> z baza, ale w sasl2 jako metode autentykacji mozna wybrac
> autentykacje przez lokalny serwer imap - sasl po otrzymaniu
> loginu i hasla proboje sie nimi zalogowac na serwerze imap
> i w ten sposob sprawdza ich poprawnosc. Mam wiec jedna baze
> dla wszystkich uslug. W tym wypadku imap jest uzywany tylko
> jako narzedzie autentykacji dla sasla, ale moze sie on tez
> przydac gdybys jakiegos webmaila chcial uruchomic (do samej
> zmiany hasel, ustawiania aliasow i powiadomien o nieobecnosci
> wystarczy postfixadmin).
SASL2 działa normalnie z pobieraniem haseł z mysqla:
http://high5.net/howto/
http://high5.net/postfixadmin/
Jakbyś miał problem - napisz, to spróbuje wspomóc (choćby konfigami ;) ).

> Jezeli nie planujesz webmaila to mozesz wywalic courier-imap
> i pomeczyc sie ze zmuszeniem sasl aby wspolpracowal z baza
> sql - mi zabraklo cierpliwosci, ale jeszcze wroce do tematu
> jak bede mial wiecej czasu.
Bez problemu współpracuje ;) Patrz wyżej :) Ja do tego całego zestawu używam
jeszcze squirrelmaila zamiast webmaila.

--
Jacek Rzęsista
GG 61213