Abit VP6 + 2xPIII + kernel SMP i padaka..

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Pon, 31 Sty 2005, 16:02:59 CET

Witaj pld-users-pl!

Niedawno zakupilem sobie plyte glowna Abit VP6 oraz 2xPIII 933MHz do
niej. Przelozylem dysk ze starej maszyny (takze Abit, ale Bp6 + 2xcel
433MHz). Kernel mialem 2.6.8smp. Niestety po przelozeniu dysku na nowa
plyte system nie startowal, na etapie ladowania sie linuxa przy
detekcji procesorow wyrzucal jakies krzaki i kernel panic.. i zwis.
Nie wiedzialem co sie dzieje. Probowalem roznych mozliwosci.. i oto
spostrzezenia:

1. Z kazdym procesorem pojedynczo startuje (na zwyklym kernelu i w
wersji smp)
2. Z dwoma CPU sie wykrzacza
3. odziwo gdy zamienilem procesowy miejscami na plycie ruszylo! W
sumie sie zdziwilem ale super ze poszlo.
4. Chodzilo sobie niecale 2 dni.
5. Zamienilem procesory spowtorem miejscami tak jak byly zap pierwszym
razem i takze ruchylo (wczesniej nie chcialo)
6. Dla spokoju zaminilem ponownie (w taki uklad jak wczesniej
pracowaly 2 dni bez problemu) i kazdy start systemu byl OK.
7. Dzis rano (maszyna pracuje non stop) jednak podszedlem do monitora i te same krzaki co mialem
na poczatku przy starcie systemu :((( Zrestartowalem i znow dziala
dobrze. Jak widac maszyna jest niestabilna.

Procesory maja oznaczenia:
1. 933/256/133/1.7V SL4C9 Philipines
2. 933/256/133/1.7V SL4ME Malay

Pytanie czy to nie przez to ze procesory sa z innej serii?

Zmienilem takze BIOS w plycie, ale nie ma zadnej roznicy w pracy.
Dalej wykrzacza sie.

Zainstalowalem kernel dystrybucyjny 2.4.27-1smp, na nim WOGOLE system
nie startuje, zawiesza sie, ale przynajmniej sa jakies sensowne
komunikaty, oto link do screenow:
www.aip.pl/~pszemaz/P1010063m.jpg
www.aip.pl/~pszemaz/P1010068m.jpg

W tej chwili mam zainstalowane oba jadra 2.4.27-1smp oraz 2.6.8-4smp.
2.4 wogole nie startuje, 2.6 startuje juz za kazdym razem, ale boje
sie ze jutro rano znowu zastane zawieszona maszyne.

Bardzo prosze o jakies rady!
Mam mozliwosc wymiany procesora jednego na nastepujaca serie: SL4C9 MALAY
(czyli bardzo podobny do mojego SL4C9 Philipines). Czy to rozwiaze
problem?

--
Pozdrowienia,
 pszemaz WP