zew IP

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Pon, 31 Sty 2005, 19:25:13 CET

On Mon, Jan 31, 2005 at 10:40:10AM +0100, Tomasz Witek wrote:
> A to sie da na ipchainsach ?
> Kiedys szukałem to wszystkie odpowiedzi które uzyskałem to ...
>
> migracja na iptables albo ustawienie routingu i zew ip na maszynkach.

a kiedy nie mozna miec iptables to pozostaje ipmasqadm
poldek> desc ipmasqadm-0.4.2-5
To narzędzie pozwala na aktywowanie forwardowania portów lub
automatycznego forwardowania w kernelach 2.2.

i user osiągnie coś pośredniego, np z IP_ZEW1 określony ruch tcp/ip trafi
do IP_WEW1, i tak dalej.
Czyli tzw z iptables -j DNAT, czyli przkierowanie z jakiegos
adresy publicznego z karty np eth0 do sieci LAN odpowedni host na karcie eth1.

Defakto jak zrobic odpowiednik -j SNAT z iptables na ipchains/ipmasqadm
proponuje rozwiazac osobie która ma z tym problem :) i podzielic  się
jeśli to możliwe z grupą. Czyli "jak obrobić" pakiet idący z IP_WEW1 tak
zeby miał adres IP_ZEW1 ;-)

i tak jak reszta pisze: latwiej na jądrach 2.4. i 2.6. i iptables

abram
--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba