Stabilnosc PLD

pH4Lk0n ph4lk0n w gmail.com
Wto, 5 Lip 2005, 20:53:56 CEST

> Wielogodzina? No, problemy są, ale "wielogodzinna zabawa"?
> Że niby co? Np. instaluję jakieś nowe paczki i... I co?
> Jakaś masakra w systemie? Znikają biblioteki? Pliki w /etc
> zostają wypełnione losowymi ciągami znaków... Czy coś gorszego?
> Co dzieje się takiego, że trzeba to naprawiać aż wiele godzin?
> Bez urazy, drogi pH4Lk0n, ale albo coś tu zmyślasz,
> albo jesteś jakąś pierdołą? Bez urazy...

Wilegodzinna się zdarzała i to nie raz. Może parę przykładów: kernel,
nvidia i iptables
W wersjach z ac przez pewien czas za nic nie moglem uruchomic tego
jednoczesnie. Moze nie widac specjalnie zaleznosci, ale iptables
strasznie mi sie gryzlo z nvidia potrafiac zawiesic cala maszyne. Po
wylaczeniu firewalla wszystko chodzilo, no ale jak tu w takich czasach
zyc bez niego. Tutaj chcialem wrocic do starszego kernela(dokladniej
2.6.8, jakoze z nim nie mialem zadnych problem) i tu kolejna
niespodzianka z cvs za nic nie chce sie ta konfiguracja kompilowac. Na
to stracilem wiele czasu. Ostatecznie teraz jade na 2.6.11 ale wciaz
sa momenty ze sie sypie. Inny problem mialem z USB, otoz przy 2.6.10
za nic nie chcial montowac niektorych urzadzen. Jak pozniej znalazlem
w sieci byla to kwestia nowych ustawien w jajku, ktore zostaly bardzo
szybko zaniechane. A w ac nowe jajko pojawia sie od razu bez zdanego
okresu testowego, a przynajmniej zbyt krotkiego.
Moi ostatni problem subversion-1.2. O tym juz pisalem na grupie. svn
wywala sie podczas dodawania katalogow. Pytalem developerow svn i byli
bardzo zdziwieni. Pierwszy raz o tym slyszeli. Na innych dystrybucjach
nie bylo zadnych problemow, tylko w PLD. Ale nie mam pojecia w czym
lezy problem. Chcialem wrocic do poprzedniej wersji i tu kolejna
niespodzianka - niekompiluje sie. Kolejne pare godzin na analizowanie
komunikatow i proby uruchomienia.
Co mi sie najbardziej niepodoba aktulanie w PLD, to to że nowosci
wchodza bez nalezytego przetestowania, a stare paczki nie sa dostepne.
Poza tym dlaczego do tej pory ac nie zostalo zamkniete. Jak widze
zaczyna byc budowana wersja 3.0, a z ac wciaz nic nie wiadomo. ISO do
ac tez nie ma. Tylko do i686.
Do reszty jest tylko mini-iso.

> Stary, ja na własnej żonie nie mogę polegać, ;-) a Ty tu o jakimś PLD... Pff.

Co do zony moge zrozumiec, bo w koncu na nie wszystkich ludziach mozna
polegac, ale jednak na kompie chcialbym polegac. ;-)
W koncu cos doskonalego w zyciu by sie przydalo. ;-))

Ta cala dyskusja chcialbym zachecic developerow PLD do doprowadzenia
ac do stanu calkowitej stablinosci i zamkniecia, a dopiero pozniej
zajmowania sie 3.0.
Cos stabilnego po ra, by naprawde ulatwilo zycie wielu uzytkownikom.

| pH4Lk0n - falkon w spacja.com     |
| Spacja - http://www.spacja.com/ |

"Every passing minute is another chance to turn it all around."