[OT] dysk pada?

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Nie, 17 Lip 2005, 01:15:58 CEST

smartctl -a /dev/hda
pokazuje na moim zepsutym dysku takie wartości:
Raw_Read_Error_Rate=119995237
Seek_Error_Rate=588553271046
Reallocated_Sector_Ct=101
a wykonywane testy nie są kończone ze względu na błędny odczyt. Na drugim
dysku te wartości są równe 0, testy przechodzi ładnie, nie ma problemów.
Problem w tym że mam trzeci dysk który jest tak w połowie drogi tzn.
Seek_Error_Rate jest na poziomie kilkuset milionów, Raw_Read_Error_Rate na
poziomie kilkudziesięciu milionów, Reallocated_Sector_Ct=2, a testy
przechodzi bez problemów.
Teraz pytanie właściwe: mam wierzyć testom czy liczbom? Tzn. radzilibyście
taki dysk czym prędzej wymienić czy zostawić?
<tryb narzekanie="on">
To jest desktop więc RAIDa nie ma i nie będzie a backupy nie są robione bo
każdemu się wydaje że ich problem utraty danych nie dotyczy.
</tryb>

Tomek