,,Forwardowanie IP'' za NAT

Arkadiusz Chomicki duch w wla.pl
Wto, 19 Lip 2005, 18:38:19 CEST

Dnia wtorek, 19 lipca 2005 18:07, Jakub Piotr Cłapa napisał:

> Ominie, ale pakiety nie będą wiedziały jak dojść... Może tak na prawdę
> urządzałby mnie bridge dla jednego MAC adresu?
>
> Konfiguracja ma byc taka:
> internet -> eth0 -> router -> eth1 -> siec
>
> Wiekszosc komputerów w sieci ma mieć prywatne IP (maskarada za adresem
> routera) i to nie problem, ale kilka ma miec adresy z tej samej puli co
> router, a on ma poprzez siebie forwardowac wszystkie do nich pakiety.
>
> To nie powinno byc robione na bazie "ip route" i spółki?
ja to bym dal wszytkim kompouterom prywatne adresy
a publiczne dawal wg uznania na ruterze
jesli chcesz zeby komputer wewnatrz sieci mial ustawione u siebie publiczne ip
to ustaw wszytko na dwoch pulach adresow 192.168.0.0/24 i 11.22.33.44/255
te komputery ktore maja miec publiczne IP to poustawiaj publiczne
a te komputery ktore maja miec NAT ustaw prywatne adresy
na ruterze ustaw nat dla prywatnych z IP z ktorych wychodzi ruter w swiat
a publiczne IP poprostu rutuj

Pozdrawiam
ChomAr
--
  84-120 Władysławowo                       GG#: 420515