,,Forwardowanie IP'' za NAT

Arkadiusz Kurylowicz arek w dos.pl
Czw, 21 Lip 2005, 13:31:14 CEST

Witam,

JPC> Jak  to  powinno  być  zrobione  najbardziej poprawnie? iputils2,
JPC> iptables?  Mam  siec,  ktora chce wcisnac za maskarade (aktualnie
JPC> wszyscy  maja  publiczne IP) i firewall, ale na kilku komputerach
JPC> chcialbym  to publiczne IP zachować. Co ustawic na routerze, zeby
JPC> uzyskac  taki  efekt?  Probowalem jakies proste regulki ip route,
JPC> ale efekt byl raczej mizerny (pingowal komputer z poziomu bramki,
JPC> ale z innych miejsc bramka odpowiadala, ze no route to <publiczne
JPC> IP ktore chce wystawic>). Z góry dziękuję za pomoc. :)

Jeśli w sieci za MASQ maja być ustawione adresy z puli publicznej to
najlepiej via ProxyARP:

w /etc/sysctl.conf
net.ipv4.conf.all.proxy_arp = 1

w /etc/sysconfig/static-routes
eth0    xx.xx.xx.xx/32

gdzie xx.xx.xx.xx to publiczny adres ip delikwenta, eth0 karta po
wewnętrznej stronie sieci. Oczywiście adres NIE jest postawiony na
zewnętrznej karcie routera.

Na iptables
iptables -A FORWARD -s xx.xx.xx.xx -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -d xx.xx.xx.xx -j ACCEPT

lub wg uznania, z zachowaniem reguł firewalla

Mam nadzieje, że nie ma tu błędu - pisze z głowy.

--
Arkadiusz Kuryłowicz
www.Digitel.pl, Bielsko-Biała, (+33) 8193586 w.21