ftpd, chroot

Ryszard Mielcarek crazy w rudy.mif.pg.gda.pl
Pią, 22 Lip 2005, 19:39:50 CEST

On Fri, 22 Jul 2005, Marcin Sztolcman wrote:

> jzeli zdefiniujesz defaultroot dla kazdego usera, to nie

Teoretyczny przypadek :
/etc/passwd:
  u1... /home/chroot/
  u2... /home/chroot/

/home/chroot/etc/passwd:
u1... /home/u1
u2... /home/u2

czyli sciezki bezwzgledne to :
/home/chroot/home/u1
/home/chroot/home/u2

w /etc/ftpd/proftpd.conf:
DefaultRoot ~/home/guest

imho - dla u1 i u2
z poziomu ftpd DefaultRoot wyglada tak :

/home/chroot/home/guest

rajt ?
A w konfigu nie ma mozliwosci zdefiniowania tego kilka razy.
(pomijam vhosty i inne cuda)

Ryszard Mielcarek       |    crazy(małpka)geeks(.)pl   |
http://crazy.geeks.pl   |    http://fun.mif.one.pl     |