Jak wywalić już zainstalowane locale ?

Radoslaw Zielinski radek42 w gmail.com
Pon, 25 Lip 2005, 19:17:54 CEST

Daniel Dawid Majewski <doctorque w o2.pl> [25-07-2005 17:19]:
> Daniel Dawid Majewski napisał(a):
[...]
> No dobra, nie widzę śmiałków do odpowiadania... ;) A gdzie leżą jakieś

Nie wiem, czy pytasz o bazę locale, czy o tłumaczenia do programów.
Jeśli chodzi o bazę locale, to masz dwa wyjścia:

a) oszczędne: instalujesz localedb-src, vim /etc/sysconfig/i18n,
ustawiasz SUPPORTED_LOCALES np. tak:

  $ grep SUPPORTED_LOCALES /etc/sysconfig/i18n
  SUPPORTED_LOCALES="pl_PL.UTF-8/UTF-8 pl_PL/ISO-8859-2 en_GB/ISO-8859-1 en_US/ISO-8859-1"

uruchamiasz localedb-gen i odinstalowujesz localedb-src.

b) bezproblemowe: instalujesz glibc-localedb-all.

Tłumaczenia w programach: ustaw:

  $ grep install_langs /etc/rpm/macros
  %_install_langs pl_PL:pl

Jeśli jakiś plik w pakiecie został oznaczony makrem %lang i język nie
znajduje się na liście, nie zostanie zainstalowany.  Niestety, konieczne
jest odinstalowanie pakietu i ponowna instalacja (lub ręczne rm plików);
poldkowe "install --reinstall" (czyli "rpm --replacefiles --replacepkgs")
nie spowoduje usunięcia.

Przy okazji, błąd w rpm: po usunięciu języka z %_install_langs, pliki
oznaczone tym językiem nie są usuwane przy rpm -e.

> bardziej szczegółowe informacje nt. instalatora ? Na jakiej zasadzie
> odbywa się tu wybór locale ?

Nie znam instalatora, nie wiem, o co pytasz.

--
Radosław Zieliński <radek w pld-linux.org>