NFS, Portmap, 99% busy

Lukasz B lukasz w mikroplan.com.pl
Wto, 26 Lip 2005, 10:23:30 CEST

Użytkownik Michał Panasiewicz napisał:

>moze nfs-utils-lock
>napisz jak montujesz udziały

jeszcze nie aktualizowalem nfs-utils, ale to chyba inny problem:

jednym z udzialow montowanych przez koncowki sa katalogi domowe
uzytkownikow.
Uzywaja KDE (wiekszosc juz 3.4). Zauwazylem, ze kiedy sie loguja,
generuja duzy ruch sieciowy tak,
ze na tych koncowkach (Celeron 2G) proces rpciod (czy jak mu tam)
zajmuje ok 25% procka
i na* (wysyla) pakietami UDP jak szalony.
Byc moze to kwestia zachowania konquerora lub temu podobnych udziwnien z
KDE.

a ten nfs-utils-lock, to na serwerze czy na koncowkach?

dzieki za odzew

Lukasz

P.S.
---- server ----
# export do montowania katalogw domowych
/home/users       xxx.xx.xx.xxx/26(rw,async,no_root_squash,insecure)

# export cache poldka
/mnt/rest/poldek       xxx.xx.xx.xxx/26(rw,async,no_root_squash)

przyznaje, ze czesc parametrow dobralem troche na chybil-trafil - jak
zaczelo dzialac, to tak pozostawilem...
  insecure jest po to, ze czesc dostaje sie spoza NATu;
  w sumie nie wiem, czy to nie jest problem parametru async - prosze o rade.

--- koncowki ---
xxx.xx.xx.xxx:/home/users /home/users_bg        nfs     rw,hard,intr    0 0
xxx.xx.xx.xxx:/mnt/rest/poldek  /mnt/bg_poldek   nfs
rw,rsize=8192,wsize=8192 0 0
przyznaje, ze parametry hard,intr byly takze dobierane doswiadczalnie
(niby po przeczytaniu manuala, ale pewnie cos sie tam jeszcze ukrylo)