matrox g450, mplayer i cała reszta:)

Mariusz Piotrowski piotrowski.mariusz w gmail.com
Śro, 27 Lip 2005, 13:30:46 CEST

Witam
Drogą kupna nabyłem kartę matrox g450, zmagam się teraz z dwoma
problemami.

Problem nr 1. to mplayer i moduł mga_vid. Podobno jest to najbardziej
właściwa metoda oglądania filmów dla tej karty. No właśnie gdzie jest
ten moduł? Mplayer jest kompilowany z obsługa mga i xmga, ale potrzeba
odpowiedniego modułu w /dev. Probowałem robić tak :
	a) w /home/users/joe/rpm/BUILD/MPlayer-1.0pre7/drivers/ dać make
	to otrzymuje coś takiego
Makefile:485: .config: Nie ma takiego pliku ani katalogu

The present kernel configuration has modules disabled.
Type 'make config' and enable loadable module support.
Then build a kernel with module support enabled.

coś mi się wierzyć w ten komunikat nie chce - jądro pld bez obsługi
modułów? eee...

	b) ze strony http://attila.kinali.ch/mga/ ściągam moduł
		http://attila.kinali.ch/mga/mga_vid-2.6.12-2005-06-18.tar.gz
rozpakowuję, daję make i otrzymuję
	make -C /lib/modules/`uname -r`/build M=`pwd` modules
make[1]: Wejście do katalogu `/usr/src/linux-2.6.12.3'
Makefile:485: .config: Nie ma takiego pliku ani katalogu
/usr/src/linux-2.6.12.3/Makefile:485: .config: Nie ma takiego pliku ani
katalogu
make[2]: *** Brak reguł do wykonania obiektu `silentoldconfig'. Stop.
make[1]: *** [include/linux/autoconf.h] Błąd 2
make[1]: Opuszczenie katalogu `/usr/src/linux-2.6.12.3'
make: *** [mga_vid] Błąd 2

	Kilka info o moim systemie :
kernel-drm-2.6.12.3-0.1
kernel-source-2.6.12.3-0.1
kernel-sound-alsa-2.6.12.3-0.1
kernel-headers-2.6.12.3-0.1
kernel-module-build-2.6.12.3-0.1
kernel-2.6.12.3-0.1
udev-0.58-1
mplayer-1.0-1.pre7.3

	Więc moje pytanie czy da się pod pld skorzystać z wyjścią mga, badź
xmga? Jak to zrobić? Czy lepiej zostać z wyjściem xv, może xvidix?

Problem 2. kiedy odpalam glxgears to mam

 glxgears
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x23
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x24
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x27
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x28
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2b
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2c
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2f
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x30
1750 frames in 5.0 seconds = 350.000 FPS
2054 frames in 5.0 seconds = 410.800 FPS

a kiedy odpaliłem x w mniejszej ilości barw - w 16M to poszło bez tego
komunikatu.

Może jakieś hinty od użytkowników matroxa( dotychczas używałem nvidii i
ich binarnych sterowników) , jakie najlepsze ustawienia dla x-ów. Czy
jest sens odpalania dri? puszczenie agp na 4x zamiast domyślnego 1x?
Wszelkie sugestie i uwagi mile widziane.

Mariusz Piotrowski <piotrowski.mariusz w gmail.com>