co JESZCZE potrzeba, aby urzadzenie usb zadzialalo...

Maciej Brosz mkbrosz w post.pl
Sob, 30 Lip 2005, 16:26:17 CEST

Witam,

...prócz odrobiny szczęścia oczywiście ;)

Mam kłopot, bo ani cyfrówka, ani pendrive nie raczy się uaktywnić przy
podłączeniu.

w /etc/modprobe.conf mam wpis:
alias usb-controller ohci-hcd

i przy starcie wszystko jak trzeba się ładuje, a
$ lsmod|grep usb
usbcore               101880  2 ohci_hcd ...no wydawać by się mogło, że

wszystko jak dla mnie git.

$ dmesg|grep usb  <---zaraz po tym, jak podłączyłem pendrive i aparat cyfr.
usbcore: registered new driver usbfs
usbcore: registered new driver hub
usb 2-1: new full speed USB device using ohci_hcd and address 2
usb 1-1: new full speed USB device using ohci_hcd and address 2
usb 1-1: USB disconnect, address 2

jeśli chodzi o pakiety, które mają coś wspólnego z usb, to mam takie:
$ rpm -qa|grep usb
libusb-0.1.8-1
usbutils-0.11-4

gtkam nie widzi aparatu,
a kiedy próbuję podmontować pendrive'a (zarówno z konta zwykłego usera, jak
i z prawami root'a):
$ sudo mount -t vfat /dev/sda1 /media/fleszik/
mount: /dev/sda1 is not a valid block device

Co ciekawe, przed momentem uruchomiłem PLD LiveCD i tam dokładnie tak samo
wszystko się wykrywa, i dmesg'iem, lsmod itp, to samo... tyle, że działa :/

Co jest grane? Znowu jakiejś do jakiejś grupy się nie zapisałem? ;)
user przynależy do: disk,lp,wheel,floppy,audio,cdwrite,users,shutdown

Co może być nie tak?

Dzięki za pomoc.
Maciej.