PLD w ramdysku i squashfs

Pawel Koska pawel w artfan.net
Pon, 6 Cze 2005, 22:20:38 CEST

Witam,

Walcze zz uruchomieniem PLD na bezdyskowej stacji, stacja sie bootuje przez
PXE, wszystko bylo by prawie dobrze gdyby nie to, ze nie moge jej calkiem
uruchomic.

Jak buduje obraz?

poldek -r /tmp/pld --mkdir
i tu wrzucam potrzebne mi pakiety

potem wrzucam do /lib/modules moduly z kernela mojej wlasnej kompilacji (z
wkompilowanym na stale squashfs, ext2, ext3 i by tworzyl ramdysk64MB
chyba... )

a nastepnie odpalam
mksquashfs /tmp/pld /tmp/pld.sqf

Oczywiscie maszyna mi nie chce sie podniesc, wysypuja sie bledy takie jak:
Remounting root filesystem in rw mode ..... [ DONE]
can't create lock file /etc/mtab~1217 : permission denied (use -n flag to
override)

i tak kilka razy, a potem cos ze nie moze znalesc plikow i katalogow, albo
znowu permission denied.
Co z tym zrobic ?

Jesli zainstaluje to w pliku 64MB (sformatowany jako Ext2) to po drobnych
zabiegach bardzo ladnie maszyna wstaje.

Kombinuje ze squashfs, bo potrzebuje troche wiecej miejsca niz te 64MB ktore
mi ten ramdysk oferuje.

Od razu uprzedze ze nie chce tworzyc maszyny z rootfs po NFS, chce by maszyna
byla w 100% w ramie, cos jak RescueCD, i ew. cos podobnego jak PLD LiveCD.

Tak wiec moze mi ktos podpowiedziec co moge zrobic, moze jajko zle
skompilowalem, a moze inaczej trzeba korzystac ze squashfs.
Postaram sie w miare mozliwosci stworzyc nowe testowe srodowisko w vmware,
moze wtedy bede wstanie pokazac jakie mam bledy, na czym mi sie wywala.

A moze squashfs montuje sie tylko jako read-only, dlatego sa problemy z
dostepem do plikow, katalogow?

Pozdrawiam,
Pawel