PLD w ramdysku i squashfs

Pawel Koska pawel w artfan.net
Wto, 7 Cze 2005, 17:56:27 CEST

Dnia wtorek 07 czerwiec 2005 15:48, Jacek Konieczny napisał:

> Ja właśnie robię taki projekt, na dysku Flash, gdzie nie powinno być
> niepotrzebnych zapisów. Używam właśnie squashfs dla większości systemu
> (/bin, /sbin, /usr, etc) i tmpfs na restę /. Dla uproszczenia użyłem
> monolitycznego kernelu (nie trzeba bawić się z initrd i modułami).

My w pracy nad czymś podobnym pracujemy.. właśnie nad uruchamianiem z Pendrive
itp. By tylko sie uruchomił z tego nośnika a potem to już tylko pracował w
ramdysku...
Ja staram się przygotować właśnie taki kernel, tylko sam dokładnie nie wiem co
mi jest potrzebne. Jest dużo modułów o których nic nie wiem, więc nie moge
powiedzieć czy mi są, czy jednk nie są potrzebne ;)

Nie wiem co zrobic z iptables, czy w ogóle to kompilować, może przygotuje dwa
kernele, jeden z obsługą iptables, a jeden bez.

> A więc robiony jest filesystem tmpfs, tam wrzucana jest zawartość / z
> tar.gz i podmonowywana reszta z aktualnego / (ro), potem rooty są
> zamieniane i jest odpalany właściwy init, który startuje już we właściwym
> środowisku.

Podoba mi się to, zobacze na ile moja wiedza (a może bardziej brak wymaganej
wiedzy) pozwoli na uruchomienie PLD właśnie w takim środowisku.

Dzięki

Paweł