niby optymalizacja desktopa

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Czw, 9 Cze 2005, 16:36:07 CEST

On Thu, 26 May 2005 12:18:12 +0200, gruszek w pogodanet.pl wrote:

> w artykule pisze ze aby system chetniej korzystal z ARMU a niej chetnie
> ze SWAPa trzeba wpisac:
> sysctl -w vm.swappiness=10
> przy czym imm niejsza liczba tym mniej chetnie uzywa SWAPa.
> autor mial domyslnie wartosc 60, ja 47, sprawdzic to mozna takim
> poelceniem: cat /proc/sys/vm/swappiness

Z całym szacunkiem i przepraszam, bo to co powiem nic nie wniesie...
Ale... Akurat właśnie wczoraj dołożyłem sobie 512 RAM-u i tak jak
wcześniej miałem swap zajęty gdzieś tak 150-250 MB albo i więcej,
tak teraz swap nie jest używany właściwie w ogóle (jak na razie).
A po 'cat /proc/sys/vm/swappiness' jak widziałem 60, tak i widzę.
Moim bardzo, bardzo skromnym zdaniem, manipulowanie tą wartością,
to tylko kosmetyka; nie zmieni wody w wino, nie naleje z próżnego...

PS: Nie czytajcie tego wyżej -- po prostu znowu chciałem
    sprawdzić czy mi się wysyła (ostatni raz - słowo)...

--
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl       Tylko dzięki OpenOffice i puchnięciu kernela