Podział dysku na partycje - nowy temat

Miesiu linux_mdk w wp.pl
Czw, 9 Cze 2005, 20:58:25 CEST

Mam do podzielenia dysk - dość duży - na partycje.  Dysk będzie w kompie
domowym więc szybkość dostępu nie jest wyznacznikiem - za to jak wykorzystać
optymalnie podział?  A mianowicie:

Obecnie mam tam ReiserFS i widzę, że chyba powstaje w nim problem jak kiedyś
pod DOSem z gronami/klastrami czy jak kto woli to zwać.  Jak zapiszę np film
-700MB to z dysku spada aż 800MB - zawsze trochę więcej.  Jest też troche tam
małych plików i takich po 20-50kb.  Generalnie pliki po 1MB-2MB. Mam takie
wrazenie, ze zawsze plik zajmuje minimum cały klaster (iles calych klastrow),
choc przeciez w Reiserze nie ma (tak mi sie wydaje) podzialu na klastry tylko
jest struktura drzewiasta i liscie/wezly.

A moze mozna zmieniac jakos ten podzial lisci/wezlow tak jak mozna było
zmieniać wielkosc grona/klastra?

Nie uzywam parametru "tail" bo jestem do niego zrazony - stracilem dane.

A moze zmienic na ext3?

Miesiu
--
ZOBACZ NAJTAŃSZY W POLSCE PLAYER MP3 W ZEGARKU NA RĘKĘ:
http://www.swistak.pl/user_info_aukcje.html?sort=cena_obecna&id=46307