Jak udostępnić pliki dla Windows przez Internet?

Michał Sutkowski michal w sutkowski.pl
Nie, 12 Cze 2005, 01:20:26 CEST

Dnia sobota, 11 czerwca 2005 23:23, Michal Kochanowicz napisał:

> Tak właśnie myślę, ale to trochę armata na wróbla ;( A jak już VPN, to
> co konkretnie? openswan?

może być openswan, choć mnie nie udało się zrobić, żeby winxp przy pomocy
wygenerowanego certyfikata się połączył :/ Ładuje go ale nie chce użyć do
połączenia się z serwerem. Może coś źle wygenerowałem go? Nie wiem.

Podobno dobrze działa pptp. To nie jest armata ale nie wiem jak z
bezpieczeństwem. Niby jakieś klucze, niby jakieś szyfrowanie ale chyba bez
SSL-a ani niczego podobnego. Mimo to może wystarczyć. Zaleta jest taka, że
może to być każdy windows.

Można również spróbować OpenVPN-a. Pod windy też jest ale nie próbowałem.
Pomiędzy linuxami śmiga aż miło. Podobnie jak OpenSWAN.

--
Michał Sutkowski
e-mail: michal w sutkowski.pl