PLD + fax

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Pon, 13 Cze 2005, 07:28:25 CEST

Witam

Przepraszam za nowy wątek ale dwa poprzednie nieco już odbiegły od
właściwego tematu ;)

Robiłem swego czasu eksperymenty z efaxem (znam go jeszcze z Amigi, tam
bez problemu wysyłałem faksy z PageStreama, jedyną trudnością było
napisanie drivera wypluwającego z siebie g3 - ale to było zagadnienie na
jedno popołudnie), odbieranie (zarówno automatyczne jak i ręczne) to był
banał.

Nie próbowałem na linuksie odbierania, ale z tego co zauważyłem
linuksowy efax ma dokładnie takie same możliwości jak te które znam...
czyli uruchomienie go nie powinno sprawiać większego problemu.

Jeśli chodzi o wysyłanie - drukarka postscriptowa, konwersja z
postscriptu na g3 (prawdopodobnie przez PBM, bo efix postscriptu nie
rozumie, ale do tego jest całe mnóstwo konwerterów), jakiś prosty
skrypcik czy wyklikany na jakimś builderze okienkowy program pytający o
numer na który ma to być wysłane (nie jestem pewien czy jakaś nakładka
okienkowa na to przypadkiem już nie istnieje) - i to wszystko...

Tak przy okazji tego skryptu nasuwa mi się pytanie.

Na Amidze miałem pakiecik (nie pamiętam jak to się nazywało) który
pozwalał mi na otwieranie z shellowego skryptu różnych miłych okienek z
różnymi pytaniami (prompt, confirm, select i takie tam). Jest może w
naszym PLD coś takiego czy muszę sobie sam napisać?

A teraz jeśli chodzi o potężne megabajty:

poldek> install -t efax
Przetwarzanie zależności...
Zaznaczono 1 pakiet do instalacji:
I efax-0.9-9
Do ściągnięcia potrzeba około 93KB pakietów. Po rozpakowaniu około 169KB
zostanie użytych.

Czyli pakiecik malutki, możliwości ma dokładnie dwie (odbierz fax i
wyślij fax) te które są potrzebne, a ma to do siebie że ładnie działa.

ethanak

PS. świeżo po imprezie:
ethanak.firstChild.firstChild.setAttribute('name','Jakub') :)