dzwiek w 2x kde

Wto, 14 Cze 2005, 17:51:29 CEST

Sylwester Gruszka napisał(a):

>no tak, tylko jak ;) man artscontrol, artsd i tym podobne niezbyt dużo mówią

W Centrum sterowania kde - serwer dźwięku - Wyłącz.

>tak, jest to 6-kanałowa karta na pł.gł., a wielowątkowość poznałem po
>tym że w windowsie działała "wielowątkowość" a na poprzedniej karcie
>(sb128) nie. no i po tym że płyta jest w miarę nowa ;)

>mam również zainstalowany oss nie wiem czy to się ze sobą nie kłóci,

Może, chociaż alsaconf powinien usunąć ew. konflikty w modprobe.conf.

>nie
>mam pojęcia na jakiej zasadzie działają te serwery dźwięku. i czemu jest
>ich tyle (oss alsa arts jack nas itp itd)

oss i alsa - to są dwa systemy obsługi samego sprzętu - vide sterowniki
w jądrze.
Alsa dysponuje również bibliotekami - do współpracy z aplikacjami.
Alsa udostępnia jeszcze emulację oss (snd-pcm-oss, snd-mixer-oss itp.) -
dzięki niej aplikacje nie przystosowane do współpracy z alsa mogą
działać bez tradycyjnych.

Arts, esd, nas - daemony - serwery dźwięku mogą pośredniczyć pomiędzy
sterownikami, a aplikacjami.
Po co?
OSS - nie obsługiwał wielowątkowości - ponadto stare karty dźwiękowe
tego nie potrafiły.
Serwer dźwięku zajmuje się w takim przypadku obsługą wielu aplikacji
jednocześnie.
Karty dźwiękowe nowsze - mój SB może pono na samych sterownikach alsa
pociągnąć 32 strumyczki.
Twoja miejmy nadzieję też. Dlatego pisałem, żeby wyłączyć arts.
Możesz się chyba obyć bez kde'owych bębnów na dzień dobry (z arts
korzysta system "zdarzeń" dźwiękowych)?

--
WK
Wypusty: