Cedega...

Wieslaw Kierbedz WieslawKierbedz w farba.eu.org
Nie, 19 Cze 2005, 18:57:01 CEST

Jan Wideł napisał(a):

>e-e cos bzdurzysz Panie Kolego. W PLD skrypty startowe pisane są w
>posix-sh, co oznacza, że powinny być równie dobrze interpretowane przez
>basha, ksh, jak i każdą powłokę zgodną z posix-sh.Zarówno bash jak i ksh
>poprawnie insterpetują posix-sh + swoje własne dodatki. Jeśli jakiś
>skrypt wykorzystuje funkcje typową tylko dla powłoki ksh to zgłoś buga
>(http://bugs.pld-linux.org), A dlaczego w PLD domyśnym jest ksh, nie
>jestem pewien, ale pewnie dlatego że zależy od mniejszej ilość bibliotek
>(sprawdź ldd /bin/{ba,k}sh).

Kiedyś myślałem, że bash po prostu jest "bogatszy".
Niestety - niektóre polecenia działają inaczej. Pętla for ma inną
składnię, inaczej interpretowane są podstawienia liczb całkowitych -
tablice też są inaczej obsługiwane.
Które zachowania są zgodne z posix - te z ksh, czy te z bash nie będę
się wypowiadał.
Na takie różnice jednak sam się natknąłem - potwierdzam, że skrypt ksh
nie musi działać poprawnie w bash.

--
WK
Wypusty: