DHCP + DDNS

lukasz@mikroplan.com.pl lukasz w mikroplan.com.pl
Pon, 20 Cze 2005, 13:54:56 CEST

Witam,
temat juz wielokrotnie walkowany (rowniez w google),
ale nadal nie moge sobie z nim poradzic.

Mam kilka(dziesiat) stacji roboczych-linuxow w sieci lokalnej.

Chcialbym, zeby mialy ustawione dhcp, wysylaly swoja nazwe hosta,
a potem to bylo wpisywane do lokalnej domeny dns.
serwer dhcp i dns siedza na tym samym sprzecie.

Komputery z Windows (2k) podaja prawidlowo swoja nazwe hosta tak,
ze ja pozniej widze w logach dhcp (gdz2):
        Jun 20 07:38:25 bg dhcpd: DHCPREQUEST for 212.14.16.165
(212.14.16.131) from
00:30:4f:29:b2:15 (gdz2) via eth1
        Jun 20 07:38:25 bg dhcpd: DHCPACK on 212.14.16.165 to
00:30:4f:29:b2:15
(gdz2) via eth1

natomiast klient linuxa zglasza sie nastepujaco:
        Jun 20 13:11:36 bg dhcpd: DHCPREQUEST for 212.14.16.135
(212.14.16.131) from
00:0d:61:af:0d:d0 via eth1
        Jun 20 13:11:36 bg dhcpd: DHCPACK on 212.14.16.135 to
00:0d:61:af:0d:d0 via
eth1

dodanie opcji -h do dhcpcd, czyli wysylanie wlasnej nazwy hosta przy
zapytaniu
dhcp nic nie zmienia  - nadal tego nie widze.
Probowalem wersje z pump - to samo.
Nie udalo mi sie odpalic dhclient (z pakietu dhcp-client) bo mi ciagle pisal,
ze eth0 not found (zglupialem - wypelnilem przykladowy plik dhclient.conf ale
nic nie dalo).

wersja na serwerze:
dhcp-3.0.2-2

wersja na kliencie:
dhcp-client-3.0.2-2
  lub
dhcpcd-1.3.22pl4-4

Kolejnym tematem jest polaczenie tego bindem, ale to juz nastepna historia...

--
Administrator BG US
Lukasz