Taki sam /etc/passwd i /etc/shadow na wielu maszynach

Pawel Koska pawel w artfan.net
Śro, 22 Cze 2005, 14:59:15 CEST

Witam,

Mam taki problemik.
Mam kilka maszyn na których chciałbym mieć takie same konta użytkowników i
hasła.

Myślałem by shadow, passwd i group udostępnić po nfs i zrobić do nich
hardlinki, albo wrzucać przez rsync i restartować wszystkie ważne usługi.
Jednak na każdej maszynie są inne różne konta usług systemowych, jakiś exim,
http, proftpd  czy co tam jeszcze innego.
Nie wiem właśnie czy do tych globalnych plików dożucić te wszystkie konta, czy
może dało by się zrobić jakiś inne pliki np. shadow-global i w shadow dać coś
jak include /etc/shadow-global

Czy coś takiego można zrobić?
A może jest jakieś inne rozwiązanie by na kilku(nastu,dziesięciu) maszynach
mieć takie same konta i hasła użytkowników.

Pozdrawiam
Paweł