alsa+xmms: problem

Kiesiu kiesyoo w o2.pl
Wto, 28 Cze 2005, 16:31:27 CEST

Witam!

Mam dziwny problem z odgrywaniem dźwieku poprzez ALSA. Pomimo kilku dni
prób i wykorzystaniu google nie potrafię zmusić XMMS do odegrania dźwieku.

XMMS informuje że mam sprawdzić czy nie mam źle skonfigurowanej karty
dźwiękowej, wybranego złego pluginu, czy może karta jest już uzywana.
Oczywiście karta nie jest używana.

$rpm -qa | grep xmms
xmms-1.2.10-4
xmms-output-ALSA-1.2.10-4
[ciach]

Po uruchomieniu XMMS mam następujący komunikat:

** WARNING **: alsa_get_mixer(): Attaching to mixer hw:0 failed: Nie ma
takiego pliku ani katalogu

A po próbie "play":

ALSA lib pcm_dmix.c:868:(snd_pcm_dmix_open) unable to open slave

** WARNING **: alsa_setup(): Failed to open pcm device (default): Nie ma
takiego pliku ani katalogu

Natomiast próba odegrania czegoś w alsaplayer powoduje odegranie muzyki,
ale z następującym komunikatem:

ALSA lib pcm_dmix.c:868:(snd_pcm_dmix_open) unable to open slave
snd_pcm_open: Nie ma takiego pliku ani katalogu (default)
Failed to initialize plugin!
Failed to register plugin: /usr/lib/alsaplayer/output/libalsa_out.so
Failed to load output plugin "alsa". Trying defaults.
ALSA lib pcm_dmix.c:868:(snd_pcm_dmix_open) unable to open slave
snd_pcm_open: Nie ma takiego pliku ani katalogu (default)
Failed to initialize plugin!
/usr/lib/alsaplayer/output/libalsa_out.so failed to load

ALSA to wszystko w wersji 1.0.8-1
alsaplayer-0.99.76-4

/etc/asound.conf jest dokładnie taki sam jak na
http://pl.docs.pld-linux.org/uslugi_alsa_step.html
(poza zmianą buffer_size na 4096 - moduł snd-via82xx tego wymaga)

Jakieś sugestie? Może ktoś się już z tym spotkał?

pozdrawiam
Łukasz Kieś