Cenzura poczty

Michal 'lipek' Lipka lipek w irc.pl
Czw, 30 Cze 2005, 11:04:10 CEST

On Tue, 21 Jun 2005, BeCe wrote:

> Grzegorz Godlewski napisał(a):
> [CIACH]
>
> Nalezaloby sobie odpowiedziec na pytanie, czy gdybys byl farmaceuta i
> ktos chcialby ci zaplacic za produkcje amfetaminy (dla jasnosci zalozmy
> jeszcze, ze wiedzialbys, ze docelowo ma byc rozprowadzana wsrod
> dzieciakow z pobliskiej podstawowki), to tez by "sie zrobilo". Ja bym
> sie powaznie zastanowil, czy warto wykorzystac swoja wiedze, zeby
> pomagac faszyzujacemu szefostwu, ktoremu zamarzyla sie totalna kontrola.
> Jakos tak mi sie przypomnial artykul z ostatniego "Duzego Formatu" o
> [...]

wg mnie to kiepskie porownanie bo o ile dzialanie z amfetamina jest
nielegalne to podglad firmowej poczty, chociaz moralnie pozostawia
watpliwosci, w swietle prawa jest legalny.
tak samo pracodawca ma prawo przegladac zawartosc twardych dyskow naszych
firmowych komputerow, ograniczac nam lub kontrolowac dostep do witryn
internetowych oraz nawet zainstalowac nad naszym biurkiem kamere i przez
caly dzien patrzec co robimy - jego prawo
podobno wystarczy zalozyc folder "prywatne" i do niego nie moze zajrzec
(przynajmniej z punktu widzenia prawa)
pozdrawiam

--
Michał 'lipek' Lipka