[OT] Co nie działa na amd64.

Paweł Zaskórski p.zaskorski w wp.pl
Śro, 4 Maj 2005, 12:42:13 CEST

On 2005-05-04 09:33, Michal Abramowicz wrote:
> - openoffice >1.1.2, szczególnie oocalc + ODBC

Brak w zasobach PLD. Wygóglałem w sieci brancha OOo na AMD64[1], ale nie
nadaje się on do normalnej pracy (segfault na każdym kroku). Nie mam
ochoty mielić tego samodzielnie.

> - mozilla

Używam FF. Są źródła? - są. Zatem nie mam problemu.

> - thunderbird (aktualnie kompilat ze strony)

Używam własnego kompilatu. Na thunderbird.pl nie ma wersji na x86-64.

> - firefox (kompilat pldowski)

Używam własnego kompilatu.

> - WindowMaker (aktualnie 0.8*)
> - galeon (to praktycznie na wymarciu u mnie ;-) )

Nie używam, ale myślę, że nie będzie problemów (w końcu są to programy
OpenSource - zawsze możesz je skompilować pod swój sprzęt).

> - opera (aktualnie 7.54u-1, bez tego ciężko mi się obejść)

Widziałeś wersję na x86-64? Bo ja nie.

> - flash do przeglądarek (aktualnie od macromedi)

Nie ma pluginu na x86-64 :-(

> - java do przeglądarek (aktualnie mam sunowską)

Nie ma pluginu na x86-64 :-(

> - dosemu + xdos (parę starych palikacji dosowych, napisanych
>   w czymś takim jak clipper), czyli czy dosemu działa ?

Nie używam/nie wiem.

> - gimp

Zero problemów.

> - eog
> - xv

Nie używam/nie wiem.

Podumowując - nie ma problemu z programami z otwartym kodem źródłowym.
Jeśli nie ma czegoś w zasobach PLD, zawsze możesz zbudować sobie toto
wprost z CVSu i na 99% będzie działać. Gorzej, jeśli źródeł nie ma skąd
pobrać - wtedy zdany jesteś na łaskę wydawcy. I tak np. teraz czekać
trzeba na: Acrobat Readera, pluginy Flasha i Javy. Chyba, że postawisz
sobie w chroocie drugi system z bibliotekami na x86...

[1] OO.o-64bit:
http://ftp.linux.cz/pub/localization/OpenOffice.org/devel/680/ooo64bit02/Build-2/OOo_ooo64bit02_en-US_native_LinuxAMD_install_rpm.tar.gz
--
Paweł M. Zaskórski