[OT] Co nie działa na amd64.

Andrzej Zawadzki zawadaa w gmail.com
Czw, 5 Maj 2005, 23:35:12 CEST

Michal Abramowicz wrote:

> Dobra, patrze i czytam ze ogolnie bedzie działać, ale
> w szczegółach nie dokońca :>
>
> Więc, suma sumarum:
> 1. majac amd64 mozna normalnie mieć postawiony system i686
> używać tego co działało... tak ? czy nie ?
Lepiej athlon chyba...
Poczytaj o kolorach w rpmie - poldek niestety nie wspiera ale sam rpm i
owszem.

> 2. w czasie wolnym na amd64 odpalać z innych dysków
> system juz odpowiedni i tam rzeźbić to co nie działa ? tak ? nie ?
dchroot.spec?

> 3. kupić xeony i mieć chwilowo w D* amd64, poczekać ~3 lata aż ktoś
> zrobi tak że na amd64 będzie działać to co nie działa teraz ;-)))
> to tak trybem złośliwości porannych :)
>
> Eh, ogolnie składak taki co by mi pasował na 2xXeon i inne bajery to
> ~10tyś netto, firmowy ibm w okolicach tychże ~10tyś się kupi, a na
> amd64 jeszcze nie patrzyłem.
Nie jestem obiektywny, ale osobiście wybrałbym AMD.
(w pracy mam AMD64, a domowym lapku Centrino)
Nowy koffice obsługuje wreszcie dokumenty OO więc największy problem
odejdzie.
(może djurban uaktualni speca ;-)
Zobacz archiwum listy - podsyłałem kiedyś jakiś link do testu.
Wiem, test jak test ;-)

Druga sprawa to popatrz na zainteresowanie głównych graczy platformą
opteronową - jeszcze niedawno HP kpiło z Opterona (źródło networld), a teraz
mi opterony chcą sprzedawać ;-) Sun...
Prawda jest taka, że kostrukcyjnie Itanium jest zje... - sensowny maks
to 2 proce
bo się podsystem pamięci nie wyrabia, a opterony są nawet 8 prockowe i w
zasadzie dalej mogą się skalować. Poszukaj w necie - sporo o tym czytałem.
Gdyby tak jeszcze Opterony miały cache L3 jak powerpc5... ech...
Przy klastrach obliczeniowych to pewnie Itanium jest lepsze, blues?

Oczywiście mogę się mylić ;-)

--
Andrzej Zawadzki