nagios and rrdtool graph

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Sob, 7 Maj 2005, 18:57:18 CEST

Dnia 07-05-2005, sob o godzinie 12:17 +0200, Pawel Koska napisał(a):

> Będę musiał spróbować jakoś w tygodniu, tylko że nie wiem czy będę miał na to
> czas.
uprzedzajac : do poprawki jest skrypt odpalajacy w /etc/init.d na dobra
sprawe to wypadało by go napisać od nowa

oraz poprawić trzeba /etc/nagios/ngraph.cfg

> Szczerze mówiąc nie za bardzo wiem jak to rozwiązać.
> Chyba raz zrobiłem że jak host jest DOWN to już nie sprawdza czy jego serwisy
> działają. Ale teraz z tego co widze to i tak sprawdza głupek te serwisy ;)
> Z tego co pamiętam to nawet jak ja dam "Disable checks of this host" to on mi
> i tak sprawdzał i śmiecił w logach.

to niedobrze zmartwiłeś mnie tym, mam nadzieje ze w v 2.0 to działa.

> Ale jak wcześniej wspominałem nie mam czasu się porządnie przysiąść do
> Nagiosa, może to w tym tygodniu zrobię, postawie na PLD Nagiosa 2.0 BetaX i
> wtedy będę kombinować. Aktualnie jest tak, że jest Nagios 1.2 na Slackware
> którego dostałem w spadku. Musiałem zrobić pewne porządki w plikach
> konfiguracyjnych, dodać ze 20 hostów, trochę usług itp.

chętnie obejrzałbym konfigi :) jesli nie tajne/poufne :)

> Ps. W tym tygodniu postaram się coś zrobić z Nagiosem i będzie można się wtedy
> podzielić doświadczeniami.

bardzo chetnie :)
tez na razie mam wersje 1.2 u siebie.

udało mi sie zebrać kolekcje linków do róznych wtyczek nagiosa, po
niewielkich poprawkach pieknie chodza w PLD, przeważnie są w perlu
pisane, postaram sie sukcesywnie powrzucać to co mam do któregos pakietu
(pewnie nagios-plugin-contrib) pytanie moje tylko jak w specu rozwiazac
kwestie dopisania wtyczki do /etc/nagios/checkcommand.cfg.

nagios and rrdtool graph:
http://sourceforge.net/projects/nagiostat/
http://sourceforge.net/projects/nagiosgraph/
http://www.nagiosexchange.org/Charts.42.0.html?&tx_netnagext_pi1[p_view]=195
https://sourceforge.net/projects/perf2rrd/
http://www.hannes-schulz.de/?doc=proj&proj=nagios#overview

plugins for nagios :
http://sourceforge.net/projects/nagios-snmp/ lub
http://www.manubulon.com/nagios/
http://www.silfreed.net/download
http://sourceforge.net/projects/nagios-snmp//progs/nagios/
http://www.altinity.com/80256d6000567191/httppublicpages/ac2d5f46e9938f7880256fc100638ee7?opendocument
http://www.steveshipway.org/software/
http://www.steveshipway.org/software/f_nagios.html
http://www.nagiosexchange.org/SNMP.51.0.html?&tx_netnagext_pi1[p_view]=36
http://www.nagiosexchange.org/SNMP.51.0.html?&tx_netnagext_pi1[p_view]=37
http://www.miwi-dv.com/nrpent/
http://www.shatterit.com/nc_net/
ftp://ftp.hometree.net/pub/nagios-snmp-plugins/index.html
http://www.altinity.org/

old:
http://sourceforge.net/projects/nagiosplugins/

other rrdtool:
http://www.steveshipway.org/software/rrd/rrdbar.html
http://www.steveshipway.org/software/ppdemo/

--
Michał Panasiewicz
jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl