SMTP flood

Arkadiusz Kuryłowicz pink w e-mactel.com
Pon, 9 Maj 2005, 13:24:42 CEST

Witaj!

Męczy  ostatnio  jeden z moich serwerów niesamowity SMTP flood. Działa
to  tak,  iż  jakiś  serwer  wysyła do mnie list (zazwyczaj zwrotka od
mailer-deamona)  na  nieistniejące  konto  w  domenie którą mój serwer
obsługuje.  Mój  postfix  oczywiście daje bounce, ale... tych maili na
nieistniejące  konta  jest  tyle,  że  zapycha mi kompletnie wszystkie
instancje  smtpd  nic  nie  zostawiając  dla  klientów chcących wysłać
pocztę.

Pewno  jakiś  wirusik  działający  na zasadzie oscylatora. Macie jakiś
sposób aby ograniczyć tego typu problem ??

Próbowałem  w  postfix 2.2.2 z anvil client_connection_count_limit ale
serwery  nadawców nie specjalnie wysyłają po kilka razy list, więc nie
specjalnie  daje  to  efekt.  Użycie  iptables  -m  hashlimit  też nie
przynosi specjalnych rezultatów.

--
Pozdrowienia,
 Arkadiusz Kuryłowicz