SMTP flood

Arkadiusz Kuryłowicz pink w e-mactel.com
Wto, 10 Maj 2005, 09:37:41 CEST

Witaj,

W Twoim liście datowanym 9 maja 2005 (18:49:18) można przeczytać:

GDS> BLE=5   iptables   -A  INPUT  -p  tcp  --dport  25  -m  connlimit
GDS> --connlimit-above   $BLE   \   --connlimit-mask   32   -j  REJECT
GDS> --reject-with tcp-reset ble trzeba dobrać eksperymentalnie :).

Właśnie  że  średnio,  jednocześnie łączy się eg. 400 różnych hostów i
tylko  niewielki  procent z nich próbuje połączyć się wielokrotnie lub
ponownie.  Te  regułki z mojego poprzedniego postu w sumie okazały się
całkiem sprawne - trzeba było jeszcze stuningować timeouty w postfixie
tak,  aby  po  zablokowaniu  hosta  zwalniał  w miarę szybko instancje
smtpd, bez krótkich timeotów wisiały zerwane połączenia.

--
Pozdrowienia,
 Arkadiusz Kuryłowicz