[OT] Czy jest sens używania kernela SMP na P4 HT ( długie )?

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Nie, 15 Maj 2005, 14:13:10 CEST

Dnia 15-05-2005, nie o godzinie 09:45 +0200, Maciej Paszta napisał(a):

> Czy ja wiem czy wolniej... mam taka maszynke w domq i az mi szczeka opadla jak
> calutkie kde (kdelib, kdebase itp) skompilowal w 4h... Czasami jednak
> zdarzaja sie jakies dziwne zwiechy - ostatnio zaliczylem taka, przy
> wielokrotnym wywolaniu converta - procek wywalil CPU Exception <blablabla> u
> zdechl. Ale ogolnie dzialam na SMP i ja raczej sobie chwale :)

Porównaj czas kompilacji z UP i z SMP z wyłączonym i włączonym HT -
wtedy można powiedzieć coś o wydajności. Niestety HT na procku 2,8GHZ to
nie to samo co 2 x Xeon 2,8GHz tylko raczej coś jak 2 x Xeon 1,4GHz :)
Tak więc włączenie HT na 100% nie przyspieszy kompilacji, natomiast komp
powinien być bardziej jak to się mówi - "responsywny" :) Oczywiście
różnice pomiędzy HT a jego brakiem nie są powalające, niemniej przy
typowych numerycznych benchmarkach zauważalne i powtarzalne.

Artur

zatem jeśli nie ma rozwiązania, to nie ma problemu.