omijanie ograniczen dzieki openproxy

Michal 'lipek' Lipka lipek w irc.pl
Pią, 20 Maj 2005, 01:28:39 CEST

On Fri, 20 May 2005, Michał Panasiewicz wrote:

> nie wiem po co ci to ale prosze:
> zezwalasz na łacznosc tylko na okreslonych portach, robisz lokalne proxy
> i wszystko przekierowujesz na nie, odpowiednia konfiguracja lokalnego
> proxy

myałem o takim rozwiązaniu ale moje obawy budzi jedna rzecz (być może
związana z niedostateczną znajomością tematu)
jeśli użytkownik chce pobrać stronę www o adresie np 1.1.1.1 i ustawia w
przeglądarce proxy o adresie 2.2.2.2 to ja na routerze "widzę" próbę
połączenia do 2.2.2.2 (a nie do 1.1.1.1) w związku z tym przepuszczam ten
ruch (zakładamy że 1.1.1.1 jest adresem niepożądanym który ma być
blokowany) serwer proxy 2.2.2.2 łączy się z 1.1.1.1 po czym przesyła do
usera. user otrzymuje więc żądaną stronę mimo blokady.
czy zainstalowanie serwera proxy także u mnie spowoduje że będę "widział"
rzeczywiste zamiary użytkownika? (wysłanie do proxy 2.2.2.2 prośby o
stronę 1.1.1.1) ?
pozdrawiam

--
Michał 'lipek' Lipka