acpi / wol

Karol Kreński pldmimooh w inf.sgsp.edu.pl
Nie, 22 Maj 2005, 20:26:12 CEST

Witam,

Próbuję budzić komputer przez sieć. Kiedyś działało z 3c59x na kabelku
między płytą a kartą. Po podmianie na 2.6.11 przestało mi działać, ale
dzięki temu przyjrzałem się temu bliżej.

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to sprawa tak się przedstawia:
kabelek potrzebny był dla starszego sprzętu - od PCIv2.2 budzenie jest
możliwe po jednym z pinów w slocie PCI (czasem tylko jeden slot jest
wyposażony w taką możliwość). W BIOSie ustawić "Wake on PCI" ("Wake on
LAN" tylko dla kabelka), a resztą zajmie się OS przez ACPI.
/sbin/init 0 przechodzi w stan S5.

W praktyce jednak nie bardzo mi wychodzi. Wstawiłem realteka i po
/sbin/init 0 kontrolka karty w hubie zawsze gaśnie.

Tak próbowałem:

[root w wszafie root]# ethtool -s eth0 wol pumbg
[root w wszafie root]# ethtool eth0 | grep Wake
	Supports Wake-on: pumbg
	Wake-on: pumbg

[root w wszafie root]# cat /proc/acpi/wakeup
Device	Sleep state	Status
SLPB	   5		*enabled
PCI0	   5		disabled
USB0	   1		disabled

[root w wszafie root]# echo PCI0 > /proc/acpi/wakeup
[root w wszafie root]# cat /proc/acpi/wakeup
Device	Sleep state	Status
SLPB	   5		*enabled
PCI0	   5		 enabled
USB0	   1		disabled