Karta radiowa klopoty z instalacja

strzeszy@poczta.fm strzeszy w poczta.fm
Śro, 25 Maj 2005, 13:42:44 CEST

Witam wszystkich pisze na listę bo mam kłopoty z instalacją karty radiowej pod PLD. Model karty to Planet Wireless LAN PCI Adapter, model WL-8305, w standardzie IEEE802.11b. Mój komputer to AMD K6 2 3DNOW (i586), PLD którego mam na dysku to PLD 2.0 MINI, kernel 2.6.11.5_3.

Kartę instaluje według instrukcji ze strony PLD. Pierwszy kłopot z jakim się spotkałem jest następujący. W instrukcji są podane 3 pliki które trzeba ściągnąć poldkiem z netu a ja nie mam netu dopóki nie zainstaluje karty i jej nie skonfiguruje. Skoro nie mogę użyć poldka, zacząłem szukać tych plików z pod Windowsa i tu kolejny problem pod moją architekturę nie mam 2 z 3 plików. Pliki które są potrzebne to: kernel-net-ndiswrapper, ndiswrapper, wirless-tools, tylko ostatni jest na ftp.pld-linux.org/dists/2.0/PLD/i586/PLD/RPMS/.

Brakujące pakiety przesłał mi kumpel zainstalowałem je. Dalej postępowałem zgodnie z instrukcją. Zgrałem sterowniki z WinXP włączyłem ndiswrapper  który wypisał:

ndiswrapper –i nazwa_pliku .inf

perl: warning: Setting locale failed
perl: warning: Please check that your local settings
          LANGUAGE = (unset),
          LC_ALL =(unset),
          LANG = pl_PL
          are supported and installed on your system.
perl: worning falling back to yhe standard locale ("C")
        modprobe config alredy contins dis ditective

Sprawdzam czy ndiswrapper zadziałał

ndiswrapper –l

installed ndis drivers
nazwa_pliku.inf driver present, hadware present

Uruchamia diagnostykę:
ndiswrapper –m

Dalej mam użyć iwconfig i podac klucz essid itd. Ale jest to możliwe dopiero po wykryciu interfejsu sieciowego wlan0, którego PLD nie widzi.

Na stronie wyczytałem ze teraz trzeba dodać moduł do ndiswrapper kernela ale na PLD wyświetlka mi błąd:

modprob ndiswrapper
FATAL: Error inseting ndiswrapper
(/lib/modules.2.6.11.5-3/misc/ndiswrapper.ko.gz): invalid module format

dmesg

ndiswrapper: version magic '2.6.11.5-3 686 REGPARM GRSECURITY gcc-3.3' shuld be '2.6.11.5-3 586 REGPARM GRSECURITY gcc-3.3'

Na tym skończyłem, nie wiem co robić dalej. Proszę o szybką pomoc.

Znajdz swoja milosc na wiosne... >>> http://link.interia.pl/f187a